fair grading

June 12 [Thu], 2008, 3:10
つたない、寝る前英語、しかもゆるめライティングでしちゅれーい
(うしろのほうは日本語だよーーー)



as i look back now, i found that i was really upset today as a whole.

i have three classed today, and in the first one, i was about to weep, standing right nect to the teacher. when i asked the teacher for revising my summaries of news articles that was homework assignment we had to submit, she told me this is junior-high school writing. i expected to be said so because more than half of classmates was said so. but the problem was, she won't accept these assignments she was not satidfied with. also, the point she wanted us change was those which we coundn't understand why it was not acceptable. like difference between once and in the past, and between be engaged in and devote oneself to. she may feel awkward because she is a native speaker, but we don't know that much naturally. she asks us for too much. what was worse was that she won't give us any credit unless our assignments would reach to her satisfaction. she is totally absurd. another thing that makes me irritate is that she took a long time to complain about these things in the beginning of every class, and the complaint was too frank for japanese to accept. she's been here for years, so she should learn how to communicatie with japanese. disgusting.

in this class, an tribial thing also happened to me. that's not a good deal for other people, but for me that makes me feel like to escaping from the classroom. that was kinda sensitive matter. ...a little bit concering about love????

in speaking class, the teacher (Mr. C, who i like very very much!) told us how many times we've spoken up in the class. the best student was...a friend!! she spoke 20 times. the second was i speaking 11 times.....11 TIMES??? at first i doubed it, because it was obvious that I spoke much more than any other student in the class. why this happend was that i spoke a lot when Mr C asked questions to me. i knew he counted when the student "raised their hand" and spoke up, but i wish he would be a bit more considerate. he asks me only difficult questions that make me speak longer time than do so for usual questions. i think it's unfair, even though i'm making a great contribution to the class.

あとはーーー火曜日の、またこれ好きな先生の、1週間の中で1番厳しい授業。(なんと、ゼミよりもがんばっちょる〜♪)
毎週20ページくらい、RACISMという本を読んで、質問に答えて行って、その答え合わせ&さらに深めるためのディスカッションを英語でする授業。めっちゃおもしろい。クラスも、最初は20人くらいいたのに、イントロのあまりの“難しそうさ”に引いて、結局今クラスに来てるのは6人くらいやねんけれど、そんなふうに残ってるメンバーやからこそ、超インテリジェンスな子もいるし、少なくともみんなめちゃ要領いい!

そんなふうに刺激的やねんけれど〜〜〜1っこ問題が。
あたし、日本人と英語でしゃべるんって、めっちゃきらい!!!!!!(ってこと、忘れててん><)
日本人でも帰国子女とかやったら全然いいねんけれど、日本人っぽい性格してる子と英語で話すのはストレスフル以外の何物でもない。なんでかっていうと、あたしは英語で話すと、日本語にも増してフランクにちゃくちゃくと思ったことをゆってしまうから!!!「ん?それ、ちがうくない?」「こぅこぅこぅやろ!」とかね。日本語では多少抑えるけれど―――。(これが日本人のマナー!うまくスウィッチできる人がクール!という信念に基づきまして★)でも。そのディスカッションにはあたしみたいな声おっきぃひとはいーひんし、静かに静かに・・・意見を交換いたしましょう、みたいな雰囲気で。中にはホントにまじめやから、このクラス受けられてるのね…みたいな正統派な子もいる。こんな状況で「えーーーちがうくない?」とかゆっちゃったら・・・もう、一瞬でその場の空気、凍りつき、次回の授業いけませんーみたいな。もしくは相手の子がこなくなっちゃったり・・・?なんて、いらん心配して、せっかくの英語でディスカッションやのに、いいたいことゆえずにむずむず、日本人っぽくメンバーの様子を窺ってなあかんのって、ほんま息苦しい!!!あーーーずっとこれがいいたかったのーーー!!!!!!



てなかんじで、理不尽なこと、要領&テンポよく進まないこと、うじうじしてる雰囲気、には無性に腹が立つあいぼんです。6月の雨も嫌い。全身べとべとするのも嫌い。

すごい文句ばっかゆってるけれど、家に帰ってほっこりしてからじゃなぃと、その日1日が楽しかったのか悲しかったのかわからへんのは、やっぱしその瞬間は我慢して貯め込んじゃってるからなんやろぉなぁ・・・。以前よりずっとマシになったけれど、長女体質、まだまだ抜けきらへん。

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